MojeID już dostępne w Banku Spółdzielczym w Rutce-Tartak.
Klienci naszego Banku mogą potwierdzać swoją tożsamość online za pomocą mojeID – usługi dostarczanej przez KIR. MojeID umożliwia zdalne potwierdzanie tożsamości za pomocą danych z bankowości elektronicznej. Klient Banku może potwierdzić swoje dane szybko i bezpiecznie, na dowolnym urządzeniu z dostępem do Internetu. Dzięki integracji z Węzłem Krajowym i Profilem Zaufanym (założonym dzięki usłudze mojeID), użytkownik może korzystać z usług świadczonych online zarówno przez dostawców komercyjnych, jak i administrację publiczną. Oznacza to dostęp do oferty przedsiębiorstw z różnych branż, m.in. dostawców energii, usług medycznych, ubezpieczeniowych, czy telekomunikacyjnych, jak i szerokiego spektrum spraw urzędowych, obejmujących m.in. zdalne złożenie wniosku o dowód osobisty, rejestrację pojazdu czy uzyskanie odpisu aktu stanu cywilnego. Ponadto, osoby posługujące się usługą mojeID lub Profilem Zaufanym mogą teraz uzyskać dostęp do Internetowego Konta Pacjenta, zapisać się online na szczepienia przeciwko COVID-19 lub odebrać bon turystyczny na dzieci.
Aktywuj z nami profil zaufany – moje ID
- Wejdź na stronę : https://pz.gov.pl/pz/index
- W prawym górnym rogu kliknij przycisk „zarejestruj się”i wybierz panel „Bank lub inny dostawca tożsamości”
3. Wybierz swój Bank
4. Wybierz ikonę „Grupa BPS” – z prawej dolnej strony ekranu
5. Po chwili nastąpi przekierowanie na stronę logowania systemu eBankNet:
6. Po zalogowaniu do systemu eBankNet, otrzymasz „listę zgód”, które potwierdzamy przyciskiem „akceptuj” i autoryzujemy za pomocą kodu SMS.
7. Zostaniesz przekierowany na stronę Profilu zaufanego, gdzie będziesz musiał utworzyć Identyfikator użytkownika, zaznaczyć „Zapoznałem się z przepisami dotyczącymi profilu zaufanego i podpisu zaufanego” – następnie zatwierdzić przyciskiem „Zarejestruj się”.
Za pomocą utworzonego konta zalogujesz się do e-usług administracji publicznej, dostępnych na przykład na platformie ePUAP. Pozostałe funkcje, na przykład podpisywanie dokumentów elektronicznych, uzyskasz po potwierdzeniu swojego Profilu Zaufanego.
Aby skorzystać z mojeID, wystarczy na stronie internetowej dostawcy usługi lub urzędu, który udostępnia tę metodę potwierdzania tożsamości, wybrać opcję logowania lub potwierdzić tożsamość z mojeID. Użytkownik wybiera bank, za pośrednictwem którego chce potwierdzić tożsamość lub przekazać dane, a następnie zostaje przekierowany na stronę banku i tam wprowadza swój login i hasło. Po zalogowaniu, każdorazowo zostanie on poproszony o wyrażenie zgody na przekazanie swoich danych. Po zatwierdzeniu przekazania danych zostanie automatycznie przeniesiony do serwisu firmy lub urzędu, z którego usług chce skorzystać.
Korzystanie z mojeID jest bezpieczne dla wszystkich użytkowników. Przed uruchomieniem usługa była wiele razy weryfikowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową – dostawcę usługi i zarazem operatora systemu Elixir. Poddano ją także niezależnemu audytowi bezpieczeństwa. Usługa spełnia najwyższe wymogi i standardy Ministerstwa Cyfryzacji. Dane w mojeID nie są udostępniane automatycznie. Wszystko odbywa się za zgodą użytkownika, po zalogowaniu się do banku.