W ostatnim czasie sektor bankowy odnotowuje wzmożone próby oszustów podszywania się pod pracowników Banku. Oszuści dzwonią do klientów, a ci na ekranach swoich telefonów widzą numery należące do tych instytucji finansowych. Przestępcy podają się za pracowników Banku. Pod różnymi pretekstami starają się namówić klientów np. do zainstalowania na komputerze lub smartfonie dodatkowego oprogramowania albo podania danych logowania na rachunek.
Takie działanie może doprowadzić do kradzieży danych niezbędnych do korzystania z bankowości internetowej lub mobilnej, danych osobowych, a nawet do utraty środków finansowych z rachunków. Oszuści wykorzystując możliwości technologiczne wyświetlają na telefonach ofiar numer prawdziwej infolinii Banku.
Pamiętaj!
- Pracownicy Banku nigdy nie proszą podczas rozmowy o login lub hasło do bankowości internetowej
- Pracownicy Banku nigdy nie proszą o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania lub uzyskanie zdalnego dostępu do komputerów klientów
- Pracownicy Banku nigdy nie proszą o pełen numer karty i kod CVV
- Jeśli masz wątpliwości czy rozmawiasz z pracownikiem Banku – rozłącz się – sprawdź numer na stronie internetowej i oddzwoń
Więcej informacji:
https://zbp.pl/Aktualnosci/Wydarzenia/Oszusci-dzwonia-z-numerow-podszywajacych-sie-pod-banki
https://zbp.pl/Aktualnosci/Wydarzenia/Falszywe-polaczenia-telefoniczne-przestepcow-podszywajacych-sie-pod-banki