Wszystkich naszych Klientów, których sytuacja finansowa pogorszyła się w związku z epidemią koronawirusa zapraszamy do odwiedzenia serwisu internetowego Grupy BPS zawierającego informacje o działaniach pomocowych. W jednym miejscu znajdą Państwo materiały informacyjne dotyczące wsparcia dla Klientów indywidualnych i firm oferowanego przez Banki Spółdzielcze z Grupy BPS oraz instytucje państwowe. Strona zwiera m.in. obszerne informacje na temat Tarczy Finansowej PFR, w tym Kalkulator, za pomocą którego przedsiębiorcy mogą wyliczyć przewidywaną wysokość subwencji PFR.
www.grupabps.pl/wsparcie-dla-klientow
Na stronie znajdą Państwo:
- Informacje na temat Tarczy Finansowej PFR, w tym:
- o warunkach finansowania dla mikro i MŚP
- linki do dokumentów: „Najczęściej zadawane pytania” oraz „Przewodnika dla mikro, małych i średnich firm”
- kalkulator, za pomocą którego przedsiębiorcy mogą wyliczyć w jakiej wysokości mogą otrzymać wsparcie finansowe z PFR
- dokument „Jak określić liczbę pracowników, aby ustalić czy firma należy do grupy mikrofirm lub MŚP oraz jak określić liczbę pracowników w celu ustalenia wysokości subwencji dla mikrofirmy, a następnie jej częściowego umorzenia?”
- informację jak się przygotować do złożenia wniosku
- informację o bezpłatnych szkoleniach organizowanych przez PFR dla przedsiębiorców.
- Informacje o wybranych aspektach Tarczy Antykryzysowej
- Przydatne linki – wskazanie na strony internetowe, zawierające istotne informacje o programach pomocowych
- Szkolenia – informacje o webinariach i innych dostępnych formach edukacji, pozwalających zdobyć wiedzę w tematyce pomocowej.
Serwis jest na bieżąco aktualizowany i uzupełniany. Wierzymy, że będzie dla Państwa ułatwieniem w wyszukiwaniu informacji o działaniach pomocowych.
Reklamacje
Warunkiem zgłoszenia reklamacji dotyczącej otrzymanych środków w ramach Tarczy Finansowej PFR, jest otrzymanie przez Beneficjenta decyzji w statusie REJECT (odrzucono), GRANTED CHANGED (przyznano, ale zmieniono) po dwukrotnej próbie złożenia odwołania lub w innym uzasadnionym przypadku (np.: odstąpienie od umowy podpisanej na skutek błędu). W tym celu należy wypełnić FORMULARZ oraz przesłać na adres zgloszenia.pfr@bank.suwalki.pl, wraz ze skanem dokumentów określonych poniżej:
- zaświadczenia z ZUS o niezaleganiu z płatnościami składek na FUS na dzień
- 31.12.2019 r. lub na dzień składania Wniosku o Subwencję Finansową
- zaświadczenia z ZUS o opłacaniu przez płatnika składek na FUS osób zatrudnionych, które są podstawą do wyliczenia Subwencji Finansowej w przypadku Mikroprzedsiębiorstw lub zakwalifikowania do grupy MŚP;
- zaświadczenia z Urzędu Skarbowego o niezaleganiu z płatnościami zaliczek na podatki VAT, AKCYZA, CIT lub PIT na dzień 31.12.2019 r. lub na dzień złożenia Wniosku o Subwencję Finansową
Klient może zgłosić reklamacje PFR tylko i wyłącznie w Banku, w którym złożył wniosek o przyznanie subwencji.
Więcej informacji PFR na temat realizacji Tarczy Finanosowej
Ważne terminy
Polski Fundusz Rozwoju przedstawił wstępny harmonogram zakończenia poszczególnych etapów związanych z przyznawaniem subwencji.
Zgodnie z jego założeniami:
1) 31.07.2020 r. jest ostatnim dniem dla Klienta na składanie wniosków w ramach Programu PFR
2) 14.08.2020 r. jest ostatnim dniem dla Klienta na składanie reklamacji dla wniosków o subwencję złożonych do 31.07.2020 r.
3) 30.09.2020 r. jest ostatnim dniem dla klienta na składnie wniosków odwoławczych (termin wynika z dwumiesięcznego okresu na złożenie odwołania liczonego od 31.07.2020 r.)
4) 16.10.2020 r. jest ostaniem dniem na składanie reklamacji do wniosków odwoławczych jednocześnie cały proces składania reklamacji dla Klienta kończy się w tej dacie.
Dodatkowo Polski Fundusz Rozwoju podjął decyzję, aby w ramach tzw. trybu indywidualnego umożliwić:
1) złożenie standardowego wniosku po 31.07.2020 r. z terminem do końca 2020 r. indywidualnym firmom wskazanym przez PFR, pod warunkiem, że te firmy złożyły wcześniej wnioski w postępowaniu wyjaśniającym (reklamacyjnym);
2) złożenie odwołania z terminem do końca 2020 r. więcej niż 2 razy i po przekroczeniu terminu 2 miesięcy firmom wskazanym przez PFR, pod warunkiem, że te firmy złożyły wnioski w postępowaniu wyjaśniającym (reklamacyjnym) i jest to uzasadnione.
W związku z powyższym od 1 sierpnia 2020 r. Klienci banków nie będą mogli złożyć nowych wniosków za
pośrednictwem platformy Eximee. Natomiast każdy z przedsiębiorców, który kwalifikuje się do otrzymania
pomocy na podstawie procedury reklamacyjnej lub odwoławczej będzie mógł po 31 lipca br. złożyć
ponownie wniosek celem otrzymania subwencji.