Regulamin BLIK

Regulamin korzystania z usługi BLIK

Obowiązuje od dnia 28 czerwca 2025 roku

Spis treści:

 

Co warto wiedzieć zanim przeczytasz Regulamin

  1. W Regulaminie określiliśmy zasady korzystania z usługi BLIK w aplikacji mobilnej. Zapoznaj się z nim zanim rozpoczniesz korzystanie z usługi.
  2. W Regulaminie używamy zwrotów typu „Ty”, „my”:
    • jeśli piszemy w formie „Ty” (Twój, Ciebie, Ci, itp.) – mamy na myśli Ciebie, jako naszego klienta. Stosujemy taką zasadę również wtedy, gdy używamy takich zwrotów jak np. „możesz”, „korzystasz”, „masz obowiązek”;
    • jeśli piszemy w formie „my” – mamy na myśli Bank Spółdzielczy w Rutce-Tartak; stosujemy taką zasadę również wtedy, gdy używamy takich zwrotów jak np. „prowadzimy”, „zmieniamy”, „mamy obowiązek”.
  3. W sekcjach oznaczonych symbolem informacji i objaśniamy dodatkowe wyjaśnienia zapisów Regulaminu.
  4. Regulamin udostępniamy Ci w naszej aplikacji mobilnej oraz na naszej stronie internetowej. Możesz
    go pobrać i zapisać plik lub wydrukować.
  5. Masz obowiązek przestrzegać Regulamin.
  6. Słownik najważniejszych pojęć znajdziesz na końcu Regulaminu.

Kto może korzystać z usługi BLIK

  1. Możesz korzystać z usługi BLIK jeżeli:
  • jesteś naszym klientem lub
  • jesteś pełnomocnikiem ogólnym do rachunku lub
  • posiadacz rachunku upoważnił Cię do dysponowania nim.
  1. Aby korzystać z usługi BLIK musisz:
  • podać nam aktualny numer telefonu komórkowego;
  • posiadać urządzenie mobilne, które powiążesz z numerem telefonu operatora sieci telefonii komórkowej, który działa na terenie Polski i spełnia wymagania techniczne dotyczące instalacji
    i korzystania z aplikacji mobilnej;
  • pobrać i zainstalować na urządzeniu mobilnym aplikację mobilną;
  • zapoznać się z Regulaminem i zaakceptować go.
  1. Informacje o dostępności usługi BLIK dla poszczególnych rodzajów klientów i rachunków znajdziesz na naszej stronie internetowej oraz w naszych placówkach.
  2. Usługi BLIK nie udostępniamy:
  • osobom poniżej 13. roku życia;
  • podmiotom z wieloosobową reprezentacją.
  1. Jeżeli jesteś przedstawicielem ustawowym osoby niepełnoletniej, która ukończyła 13. rok życia, możemy jej udostępnić usługę BLIK na jej rachunku, w ograniczonym zakresie i do wysokości limitu zwykłego zarządu.
  2. Transakcję BLIK wykonaną przez niepełnoletniego, o którym mowa wyżej uznamy za mieszczącą się w limicie zwykłego zarządu, jeśli jej wartość, łącznie z wcześniejszymi transakcjami w danym miesiącu kalendarzowym, nie przekroczy średniego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw bez nagród z zysku za ubiegły rok, ogłaszanego przez Prezesa GUS, chyba że sąd zdecyduje inaczej.
  3. Jeżeli jesteś przedstawicielem ustawowym osoby niepełnoletniej, która ukończyła 13. rok życia, to wyjaśnij jej zasady korzystania z usługi BLIK, a przede wszystkim zasady bezpieczeństwa, które określiliśmy w tym Regulaminie i Umowie oraz że może korzystać z tej usługi:
  • wyłącznie w zakresie umów powszechnie zawieranych w drobnych bieżących sprawach życia codziennego (np. zapłacić za bilet lub ciastko w cukierni), jeśli ma mniej niż 18 lat ;
  • wyłącznie do wysokości dostępnych środków na rachunku;
  • w ramach dziennych limitów transakcji
  • w ramach limitu zwykłego zarządu, w danym miesiącu.

Jak aktywujesz usługę BLIK

  1. Usługę BLIK aktywujesz w naszej aplikacji mobilnej.
  2. Aby aktywować usługę BLIK, musisz zaakceptować Regulamin, co oznacza Twoją zgodę na korzystanie
    z niej. Akceptując ten Regulamin, zgadzasz się też, że możemy przekazywać informacje objęte tajemnicą bankową, zgodnie z prawem, aby umożliwić Ci korzystanie z usługi BLIK i wykonywanie transakcji BLIK. Te informacje mogą być przekazywane do Polskiego Standardu Płatności Sp. z o.o. oraz Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A.

Gdy korzystasz z usługi BLIK, Twoje dane i informacje, które są tajemnicą bankową, o której mowa w art. 104 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe, mogą być przekazywane do nas oraz Polskiego Standardu Płatności Sp. z o.o. i Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A. Jest to konieczne, aby usługa BLIK działała poprawnie, zwłaszcza przy rozliczaniu transakcji.

  1. W każdym momencie w aplikacji mobilnej możesz zmienić rachunek powiązany z usługą BLIK.
  2. Pamiętaj, że możesz mieć jedną usługę BLIK, którą możesz powiązać z jednym rachunkiem.
  3. Jeżeli chcesz zrezygnować z rachunku powiązanego z usługą BLIK, to ją też automatycznie wyłączymy, chyba że wcześniej w aplikacji mobilnej zmienisz rachunek powiązany z tą usługą.
  4. Jeżeli chcesz wyłączyć usługę BLIK to:
  • dezaktywuj usługę BLIK w aplikacji mobilnej lub
  • odinstaluj aplikację mobilną lub
  • złóż rezygnację w naszej placówce.
  1. Jeśli zrezygnowałeś z usługi BLIK, możesz z niej skorzystać ponownie. Aby to zrobić, aktywuj ją zgodnie z zasadami, które opisaliśmy wyżej.

Jakie transakcje możesz wykonać i w jaki sposób

  1. Za pomocą usługi BLIK możesz:
  • płacić bezgotówkowo w terminalach POS oraz przez Internet u akceptantów (w tym szybkich płatności, jeżeli udostępnimy taką funkcjonalność);
  • wypłacać gotówkę w bankomatach, które są oznaczone znakiem systemu BLIK;
  • robić przelewy na telefon, o ile udostępnimy taką usługę. Informację na temat dostępności tej funkcjonalności umieściliśmy na naszej stronie internetowej (www.bank.suwalki.pl).
  1. Jeśli chcesz zrealizować transakcję BLIK i ją zatwierdzić, to:
  • odblokuj urządzenie mobilne;
  • zaloguj się do aplikacji mobilnej;
  • wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej;
  • wprowadź wygenerowany kod BLIK w terminalu POS, bankomacie, na stronie internetowej;
  • autoryzuj transakcję BLIK w aplikacji mobilnej.
  1. Zlecenie płatnicze dla transakcji BLIK otrzymamy w momencie, gdy zatwierdzisz transakcję w aplikacji mobilnej.
  2. Kodu BLIK możesz użyć w ciągu dwóch minut od wygenerowania. Po tym czasie musisz wygenerować nowy kod.
  3. Jeśli dokonujesz szybkich płatności w terminalu POS poniżej limitu, który określiliśmy na naszej stronie internetowej, nie musisz się logować do aplikacji mobilnej, ani podawać kodu PIN potwierdzającego transakcję BLIK. W takim przypadku, autoryzację transakcji zrealizujemy w oparciu o numer urządzenia, na którym masz zainstalowaną aplikację mobilną. Po pięciu takich kolejnych transakcjach musisz użyć kodu PIN, chyba że wcześniej podasz PIN podczas potwierdzania wypłaty gotówki z bankomatu za pomocą kodu BLIK lub podczas logowania do aplikacji mobilnej.
  4. Szczegółową listę dostępnych funkcjonalności dla usługi BLIK oraz informację o obowiązującej wysokości limitów transakcyjnych dla transakcji BLIK, czy limitu szybkich płatności, jeśli udostępniamy Ci taką funkcjonalność, otrzymasz w naszych placówkach oraz znajdziesz na naszej stronie internetowej.

Kiedy nie wykonamy transakcji BLIK

  1. Możemy odmówić realizacji transakcji BLIK, gdy:
  • zamkniesz rachunek;
  • odwołasz pełnomocnictwo ogólne;
  • podasz nieprawidłowe dane podczas autoryzacji transakcji BLIK;
  • nie uwierzytelniliśmy Ciebie;
  • kod BLIK straci ważność;
  • przekroczysz limit dla transakcji BLIK;
  • kwota transakcji BLIK przewyższa wysokość dostępnych środków na Twoim rachunku.
  1. Możesz anulować transakcję BLIK przed jej autoryzacją. Po jej autoryzacji, możesz ją odwołać tylko u akceptanta, jeśli ten oferuje taką możliwość.
  2. Musisz niezwłocznie zgłosić nam utratę, kradzież, przywłaszczenie albo nieuprawnione użycie lub dostęp do urządzenia mobilnego lub instrumentu płatniczego. Możesz to zrobić dowolnym kanałem komunikacji spośród wskazanych w Regulaminie rachunków. Po otrzymaniu takiego zgłoszenia, niezwłocznie zablokujemy instrument płatniczy.
  3. Możemy czasowo zablokować Ci korzystanie z usługi BLIK:
  • z uzasadnionych przyczyn związanych z bezpieczeństwem tego instrumentu płatniczego;
  • w związku z podejrzeniem nieuprawnionego użycia instrumentu płatniczego lub umyślnego doprowadzenia do nieautoryzowanej transakcji płatniczej;
  • gdy podejrzewamy popełnienie przestępstwa lub wykroczenia z użyciem tego instrumentu płatniczego;
  • gdy używasz tego instrumentu płatniczego niezgodnie z Umową lub Regulaminem;
  • w przypadku dokonania zgłoszenia, o którym mowa w powyższym punkcie;

Zdejmiemy czasową blokadę, gdy przestaną istnieć podstawy do jej utrzymywania.

  1. Jeśli zablokujemy usługę BLIK, z przyczyn określonych w ppkt 1-4 nie możesz jej aktywować oraz dokonywać transakcji za jej pośrednictwem do momentu, aż ją odblokujemy.
  2. Zablokowanie Twojej usługi BLIK nie będzie mieć wpływu na możliwość korzystania z usługi BLIK przez innych użytkowników aplikacji mobilnej, którzy są posiadaczami lub pełnomocnikami ogólnymi do tego samego rachunku.

Jakie są zasady bezpieczeństwa

  1. Jeśli korzystasz z usługi BLIK, przestrzegaj naszych zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.
  2. Zasady bezpiecznego korzystania z usług bankowych znajdziesz na naszej stronie internetowej, a najważniejsze z nich to:
  • nie udostępniaj osobom nieuprawnionym: urządzenia mobilnego, na którym masz aplikację mobilną z usługą BLIK, kodu BLIK, kodu PIN do aplikacji mobilnej;
  • chroń i przechowuj osobno urządzenie mobilne z aplikacją mobilną, kod PIN oraz inne dane służące do odblokowania urządzenia mobilnego lub dostępu do aplikacji mobilnej;
  • jak najszybciej zgłoś nam utratę, kradzież, przywłaszczenie lub nieuprawnione użycie urządzenia mobilnego, na którym znajduje się aplikacja mobilna z usługą BLIK;
  • aktualizuj system operacyjny urządzenia mobilnego oraz aplikację mobilną;
  • korzystaj z oprogramowania antywirusowego, wraz z aktualizacjami, które chroni przed złośliwym oprogramowaniem;
  • unikaj korzystania z usługi z wykorzystaniem publicznych sieci WiFi (hotspot). Oprogramowanie w takich sieciach może zbierać Twoje dane bez Twojej wiedzy;
  • zwracaj uwagę na ostrzeżenia i komunikaty przeglądarki podczas korzystania z Internetu;
  • zabezpiecz dostęp do urządzenia mobilnego, na którym korzystasz z usługi BLIK, hasłem, kodem PIN lub biometrią (np. odciskiem palca);
  • nie przekazuj nikomu swoich haseł oraz danych do logowania;
  • nie używaj tego samego hasła do różnych stron internetowych lub aplikacji;
  • nie używaj adresu lub linku przesłanego w wiadomości e–mail od nieznanych nadawców. Mogą one prowadzić do fałszywych stron, które mogą wyłudzić Twoje dane;
  • nie instaluj oprogramowania z niepewnych źródeł.

 Jak możesz złożyć reklamację

  1. Zasady składania reklamacji oraz sposoby rozwiązywania sporów opisaliśmy w Regulaminie rachunków oraz w Informacji o zasadach składania i rozpatrywania reklamacji. Dokumenty znajdziesz na stronie internetowej Banku lub w placówkach Banku.

Co jeszcze warto wiedzieć

  1. W sprawach, których nie uregulowaliśmy w tym Regulaminie obowiązują postanowienia Umowy i jej załączników.
  2. Możemy pobierać opłaty i prowizje za prowadzenie rachunku i inne usługi, które wykonujemy na podstawie Umowy. Ich spis i zasady pobierania znajdziesz w Taryfie lub w Regulaminie rachunków, które są załącznikami do Umowy.
  3. Regulamin możemy zmienić w trybie i na zasadach, które są właściwe dla zmiany Umowy lub Regulaminu rachunków.
  4. Umowę w zakresie usługi BLIK możemy rozwiązać w trybie i na zasadach właściwych dla rozwiązania Umowy. Rozwiązanie Umowy w zakresie usługi BLIK, w tym w wyniku wypowiedzenia lub sprzeciwu, nie wymaga równoczesnego rozwiązania Umowy.
  5. Szczegóły dotyczące dostępności naszej usługi znajdziesz w dokumencie, który wyjaśnia jak z niej skorzystać i jak spełnia ona wymagania dostępności. W Regulaminie rachunków informujemy Cię kiedy i gdzie będziesz mógł się z nim zapoznać.

Słownik najważniejszych pojęć używanych w Regulaminie

pojęcia

jak te pojęcia rozumiemy

akceptant

podmiot, który udostępnia zapłatę za usługę lub towar za pośrednictwem usługi BLIK.

aplikacja mobilna

nasza aplikacja mobilna, dzięki której możesz korzystać z systemu bankowości elektronicznej, w ramach systemu bankowości mobilnej. Ta aplikacja służy m.in. do obsługi usługi BLIK, dzięki której możesz wykonywać płatności przy użyciu kodu BLIK.

instrument płatniczy

aplikacja mobilna z usługą BLIK służąca do realizacji transakcji BLIK.

kod BLIK

jednorazowy sześciocyfrowy kod generowany w aplikacji mobilnej, służący do realizacji transakcji BLIK przez użytkownika aplikacji mobilnej.

„my”

Bank Spółdzielczy w Rutce – Tartak

osoby nieuprawnione

są to osoby, które nie są użytkownikami aplikacji mobilnej korzystającymi

z usługi BLIK na danym urządzeniu mobilnym.

pełnomocnictwo ogólne

upoważnienie osoby fizycznej przez posiadacza rachunku do dysponowania jego rachunkiem w takim zakresie jak posiadacz rachunku, w tym do jego zamknięcia, jeśli pełnomocnictwo to umożliwia.

podmiot z wieloosobową

reprezentacją

osoba prawna lub jednostka organizacyjna, która ma zdolność prawną i może składać oświadczenia woli tylko przez więcej, niż jedną osobę fizyczną.

posiadacz rachunku

osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna, która ma zdolność prawną, która zawarła z nami Umowę. W przypadku rachunku wspólnego jest to każdy ze współposiadaczy rachunku.

rachunek

bankowy/rachunek

rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy, rachunek rozliczeniowy bieżący lub pomocniczy prowadzony w złotych polskich przez nas na rzecz posiadacza rachunku, służący do wykonywania transakcji, przechowywania środków pieniężnych oraz prowadzenia rozliczeń.

Regulamin rachunków

regulamin, który jest załącznikiem do Umowy.

system BLIK

polski schemat płatności mobilnych, który umożliwia naszym klientom korzystającym z aplikacji mobilnej dokonywanie transakcji BLIK.

system bankowości

elektronicznej

system, który pozwoli Ci na dostęp do rachunków bankowych oraz innych produktów bankowych u nas za pomocą systemu bankowości internetowej oraz systemu bankowości mobilnej.

system bankowości

mobilnej

część systemu bankowości elektronicznej, która pozwoli Ci na dostęp do rachunków bankowych oraz innych produktów bankowych przez naszą aplikację mobilną. Aplikację możesz pobrać ze sklepu internetowego odpowiedniego dla Twojego urządzenia mobilnego.

szybka płatność

transakcja BLIK dokonana z wykorzystaniem kodu BLIK, który został wyświetlony użytkownikowi aplikacji mobilnej bez zalogowania się do niej.

Taryfa

Taryfa opłat i prowizji, która jest załącznikiem do Umowy.

terminal POS

urządzenie, które pozwala na płatności bezgotówkowe przy użyciu usługi BLIK.

transakcja BLIK

transakcja płatnicza przy użyciu aplikacji mobilnej, za pośrednictwem systemu BLIK.

”Ty”

osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy przyznają zdolność prawną, korzystająca z naszej oferty w zakresie Rachunku bankowego (w tym posiadacz rachunku, pełnomocnik ogólny, przedstawiciel ustawowy, reprezentant, użytkownik aplikacji mobilnej).

Umowa

Umowa o rachunek lub Umowa ramowa tj. o prowadzenie rachunku wraz

z innymi produktami i usługami bankowymi.

urządzenie mobilne

wielofunkcyjne urządzenie przenośne z dostępem do Internetu, łączące w sobie funkcje komputera i/lub telefonu komórkowego.

usługa BLIK

usługa umożliwiająca dokonywanie transakcji BLIK.

użytkownik usługi BLIK

osoba, która jest użytkownikiem aplikacji mobilnej i aktywowała usługę BLIK.

użytkownik aplikacji

mobilnej

posiadacz rachunku, osoba która może dysponować rachunkiem jako pełnomocnik ogólny lub osoba upoważniona przez posiadacza rachunku do dysponowania rachunkiem, która ma dostęp do naszego systemu bankowości elektronicznej przez aplikację mobilną.

toggle icon

Firmy i instytucje

RACHUNKI

UNIWERSALNY KREDYT HIPOTECZNY​

Segment docelowy
Osoby fizyczne posiadające stałe źródło dochodu.

Przeznaczenie produktu
Kredyt może być przeznaczony na dowolny cel.

Maksymalna kwota kredytu
Do 75% wartości nieruchomości stanowiącej zabezpieczenie.

Minimalna kwota kredytu
20 000,00 zł

Okres kredytowania
Do 180 miesięcy

Karencja
Do 6 miesięcy

Przedterminowa spłata
Dopuszcza się możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych opłat.

Przyznanie kredytu uzależnione jest od indywidualnej oceny Klienta, w tym:
posiadanej zdolności i wiarygodności kredytowej oraz ustanowienia akceptowalnego przez Bank zabezpieczenia.

Kredyt na zakup pojazdów

Segment docelowy
Osoby fizyczne posiadające stałe źródło dochodu.

Przeznaczenie produktu
Zakup nowych i używanych:

  • pojazdów samochodowych, motorowerów, motocykli, skuterów, przyczep kempingowych, bagażowych, itp.,
  • sprzętu technicznego pływającego oraz lotniczego, np. jachtów, łodzi żaglowych i motorowych, motolotni, itp.,

Dopuszcza się refinansowanie zakupu pojazdu dokonanego przed upływem 30 dni od daty jego zakupu.

Maksymalna kwota kredytu
Do 255 500,00 zł

Minimalna kwota kredytu
2 000,00 zł

Okres kredytowania

  • W przypadku kredytów na zakup pojazdów fabrycznie nowych – do 120 miesięcy,
  • W przypadku kredytów na zakup pojazdów używanych – suma okresu kredytowania i wieku pojazdu nie może przekroczyć 120 miesięcy.

Przedterminowa spłata
Dopuszcza się możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych opłat.

Przyznanie kredytu uzależnione jest od indywidualnej oceny Klienta, w tym:
posiadanej zdolności i wiarygodności kredytowej oraz ustanowienia akceptowalnego przez Bank zabezpieczenia.

Kredyt inwestycyjny

Finansowanie bieżących potrzeb konsumpcyjnych Klienta

Minimalna kwota kredytu 1000 PLN

Maksymalna wysokość kredytu odnawialnego uzależniona jest od średnich miesięcznych wpływów z tytułu osiąganych dochodów na rachunek z ostatnich 3 miesięcy

Okres kredytowania do 24 miesięcy

Kredyt w rachunku bieżącym

Finansowanie bieżących potrzeb konsumpcyjnych Klienta

Minimalna kwota kredytu 1000 PLN

Maksymalna wysokość kredytu odnawialnego uzależniona jest od średnich miesięcznych wpływów z tytułu osiąganych dochodów na rachunek z ostatnich 3 miesięcy

Okres kredytowania do 24 miesięcy

GRATULACJE!

Twój wniosek został pomyślnie wysłany,
oczekuj na kontakt z naszej strony.

DZIĘKUJEMY!