OGŁOSZENIE O KONKURSIE
NA STANOWISKO
WICEPREZESA ZARZĄDU DS. HANDLOWYCH

Banku Spółdzielczego w Rutce-Tartak

Rada Nadzorcza Banku Spółdzielczego w Rutce-Tartak, z siedzibą w Suwałkach, ogłasza konkurs na stanowisko Wiceprezesa Zarządu ds. Handlowych. Poszukujemy dynamicznej i doświadczonej osoby, która wzmocni nasz zespół zarządzający i przyczyni się do dalszego rozwoju naszego Banku.

Co oferujemy:

  • odpowiedzialną i pełną wyzwań pracę w stabilnej firmie, w tym możliwość realnego wpływu na rozwój Banku i jego strategię;
  • stabilne warunki zatrudnienia i atrakcyjne wynagrodzenie w ramach umowy o pracę;
  • szkolenia i możliwości rozwoju zawodowego.

Główne obowiązki:

  • udział w pracach Zarządu, mających na celu sprawowanie ogólnego nadzoru nad działalnością Banku;
  • współudział w tworzeniu regulacji wewnętrznych Banku obejmujących zachodzące w nim procesy w sposób zapewniający wysoką skuteczność, bezpieczeństwo i zgodność z obowiązującymi przepisami prawa;
  • tworzenie i nadzór nad realizacją polityki handlowej Banku;
  • nadzór nad realizacją zadań handlowych jednostek i komórek organizacyjnych;
  • nadzór nad tworzeniem standardów obsługi klientów;
  • zapewnienie wysokiej jakości produktów oraz jakości obsługi sprzedażowej i posprzedażowej klientów;
  • utrzymywanie dobrych relacji z klientami i partnerami strategicznymi;
  • nadzór nad opracowywaniem wewnętrznych regulacji i procedur w zakresie działalności handlowej Banku;
  • nadzór nad przygotowaniem projektów nowych produktów i usług bankowych, zasad ich promocji i reklamy.

Wymagania:

  • obywatelstwo polskie i biegła znajomość języka polskiego;
  • pełna zdolność do czynności prawnych;
  • wykształcenie wyższe lub podyplomowe w zakresie: bankowości i finansów, ekonomii, prawa, rachunkowości, audytu, administracji, regulacji finansowych, technologii informacyjnej i metod ilościowych lub wyższe wykształcenie w innym kierunku oraz (w każdym przypadku) kursy specjalistyczne lub certyfikaty specjalistyczne z wymienionych powyżej dziedzin;
  • doświadczenie zawodowe obejmujące co najmniej dwuletni staż pracy w sektorze finansowym (preferowane w bankowości) na stanowiskach kierowniczych (preferowane w pionie handlowym), związane z samodzielnymi uprawnieniami decyzyjnymi i odpowiedzialnością za realizację celów w wyznaczonym obszarze, udokumentowane zarządzanie personelem;
  • wysoka znajomość prawa bankowego oraz zasad funkcjonowania banków spółdzielczych;
  • kompetencje, odpowiednie do powierzanej funkcji wynikające z Polityki oceny odpowiedniości członków Zarządu oraz osób pełniących kluczowe funkcje w Banku Spółdzielczym w Rutce-Tartak, w tym: w zakresie zarządzania, w zakresie zarządzania ryzykiem, w zakresie głównych obszarów działalności (kredytów hipotecznych, kredytów detalicznych, usług płatniczych) oraz kompetencje osobiste takie jak: autentyczność, stanowczość, zrozumiała komunikacja, umiejętność dokonywania trafnej oceny informacji, dbałość o klienta i wysokie standardy, zdolności przywódcze, lojalność, świadomość zewnętrzna, umiejętności negocjacyjne, umiejętność przekonywania do swego stanowiska, umiejętność pracy zespołowej, umiejętności strategiczne, odporność na stres, poczucie odpowiedzialności, umiejętność przewodniczenia posiedzeniom;
  • nienaganna opinia i brak karalności za przestępstwa umyślne lub przestępstwa skarbowe;
  • zgodność z zasadami odpowiedniości wynikającymi z przepisów prawa (stosownie do wymogów art. 22aa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe oraz zgodnie z Wytycznymi Europejskiego Urzędu Nadzoru Bankowego w sprawie oceny odpowiedniości członków organu zarządzającego i osób pełniących najważniejsze funkcje (EBA/GL/2021/06 z dnia 2 lipca 2021 r.)), a także wynikającymi z Polityki oceny odpowiedniości członków Zarządu oraz osób pełniących kluczowe funkcje w Banku Spółdzielczym w Rutce-Tartak.

Do składu Zarządu może być wybrany wyłącznie Członek Banku- kandydaci nie spełniający powyższego wymogu, powinni zadeklarować przystąpienie do Banku w terminie umożliwiającym uzupełnienie powyższego wymogu przed powołaniem na stanowisko.

Ograniczenia:

Kandydatem do pełnienia funkcji Wiceprezesa Zarządu ds. handlowych Banku Spółdzielczego w Rutce-Tartak nie może być osoba, której aktywność społeczna lub zarobkowa rodzi konflikt interesów wobec działalności Banku lub która jest powiązana personalnie z członkiem Rady Nadzorczej Banku.

Wiceprezes Zarządu ds. handlowych jako Członek Zarządu Banku nie może być jednocześnie Członkiem Rady Nadzorczej ani przedstawicielem na Zebranie Przedstawicieli oraz zajmować się interesami konkurencyjnymi wobec Banku, w tym uczestniczyć jako wspólnik lub członek władz przedsiębiorcy prowadzącego działalność konkurencyjną wobec Banku Spółdzielczego.

I etap – proces aplikacji:

  1. Jeśli chcesz dołączyć do naszego zespołu, prześlij następujące dokumenty:
    1. zgłoszenie z podpisanym listem motywacyjnym;
    2. CV zawierające informację dotyczącą zajmowanych stanowisk oraz opis rodzaju wykonywanej pracy i ponoszonej odpowiedzialności; CV powinno zawierać klauzulę o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby konkursu następującej treści: Zgodnie z art. 6 ust.1 lit a) rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r., wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, zawartych w wypełnionym przeze mnie formularzu oceny odpowiedniości dla kandydata na członka Zarządu Banku Spółdzielczego w Rutce-Tartak, załącznikach do tego formularza, a także innych przekazanych przeze mnie oraz zebranych dokumentów w procesie konkursu na członka Zarządu ds. handlowych Banku Spółdzielczego w Rutce-Tartak, w szczególności takich jak: imię (imiona), nazwisko, adres zamieszkania, dane o wyrokach dot. prowadzenia działalności gospodarczej, dane o postępowaniach cywilnych w sprawach gospodarczych, o zapłatę lub niewykonanie umowy albo nienależyte wykonanie umowy, przebiegu zatrudnienia, doświadczeniu zawodowym, wykształceniu, informacje o wpisie na listę nierzetelnych dłużników, zgodnie z obowiązującą w tym Banku Polityką oceny odpowiedniości członków Zarządu oraz osób pełniących kluczowe funkcje w Banku Spółdzielczym w Rutce-Tartak;
    3. kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i doświadczenie zawodowe, w szczególności dyplomu ukończenia studiów, studiów podyplomowych, kursów, świadectw pracy i innych, np. informacje o otrzymanych nagrodach i wyróżnieniach;
    4. aktualne zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego, w przypadku niemożności przedłożenia tego zaświadczenia w dacie składania dokumentów konkursowych, kandydat zobowiązuje się złożyć oświadczenie o niekaralności oraz przedłożyć – najpóźniej przed rozpoczęciem rozmowy kwalifikacyjnej, zaświadczenia o niekaralności. Brak zaświadczenia w tej dacie będzie skutkować wykluczeniem kandydata z konkursu;
    5. aktualne zaświadczenie o braku zaległości podatkowych;
    6. oświadczenie kandydata o:

      • posiadaniu obywatelstwa polskiego i biegłej znajomości języka polskiego;
      • korzystaniu z pełnej zdolności do czynności prawnych;
      • niepodleganiu określonym w przepisach prawa ograniczeniom lub zakazom zajmowania stanowiska członka zarządu banku spółdzielczego lub w spółkach handlowych;
      • braku orzeczenia wobec kandydata zakazu prowadzenia działalności gospodarczej na własny rachunek lub w ramach spółki cywilnej oraz zakazu pełnienia funkcji reprezentanta lub pełnomocnika spółki handlowej, przedsiębiorstwa państwowego lub spółdzielni;
      • środkach, które były lub są podejmowane wobec kandydata, służące egzekwowaniu prawa lub nałożeniu sankcji administracyjnych w związku z nieprzestrzeganiem przepisów dotyczących działalności finansowej, w tym obrotu instrumentami finansowymi, działalności bankowej, ubezpieczeniowej czy w zakresie usług płatniczych, przez KNF, jeżeli takie wystąpiły;
      • nieprowadzeniu wobec kandydata żadnego postępowania karnego, karnoskarbowego lub dyscyplinarnego;
      • zgodności kopii dokumentów składanych wraz ze zgłoszeniem w ramach konkursu z oryginałami;
      • byciu członkiem Banku, a w przypadku braku spełnienia tego wymogu należy zadeklarować chęć przystąpienia do Banku przed objęciem funkcji.

    7. Wypełniony scalony formularz oceny członków i kandydatów na członków organów banków; zgodnie z  Polityką oceny odpowiedniości członków Zarządu oraz osób pełniących kluczowe funkcje w Banku Spółdzielczym w Rutce-Tartak, Bank stosuje formularze udostępnione przez Komisję Nadzoru Finansowego. Polityka oraz formularz oceny odpowiedniości dostępne są poniżej; Formularz należy wypełniać wyłącznie w polach oznaczonych kolorem niebieskim- pozostałe pola są zarezerwowane dla Banku. Nie należy wypełniać pól przeznaczonych dla oceny wtórnej. W ramach konkursu przeprowadzana jest ocena pierwotna kandydatów na Wiceprezesa Zarządu ds. handlowych.
      Wypełnienie formularza możliwe jest również w siedzibie Banku przy jednoczesnym udziale kandydata i Komórki merytorycznej po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu terminu, nie później niż do 24-01-2025 r.

  1. Zgłoszenia będą przyjmowane listami poleconymi, które wpłynęły do siedziby Banku Spółdzielczego w Rutce-Tartak przy ul. Sejneńskiej 2, 16-400 Suwałki w terminie do 31.01.2025 r. jak również będą przyjmowane osobiście do 31.01.2025 r. do godz. 15.00 w siedzibie Banku, w sekretariacie Zarządu na I piętrze;
  2. Zgłoszenia kandydatów nie spełniające wymogów określonych w ogłoszeniu oraz złożone po terminie wskazanym do ich przyjmowania zostaną odrzucone. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Komisja ds. odpowiedniości lub Komisja konkursowa może wezwać do uzupełnienia zgłoszenia lub wezwać do złożenia dodatkowych dokumentów lub wyjaśnień, w szczególności niezbędnych do oceny odpowiedniości zgodnie z Polityką oceny odpowiedniości członków Zarządu, członków Zarządu oraz osób pełniących kluczowe funkcje w Banku Spółdzielczym w Rutce-Tartak.

W II etapie, trwającym do 7 lutego 2025 r., Komisja ds. odpowiedniości dokona wstępnej selekcji kandydatów, sprawdzając, czy spełniają oni kryteria odpowiedniości. Negatywna ocena w procesie oceny odpowiedniości dyskwalifikuje kandydata. Następnie Komisja konkursowa dokona wyboru kandydatów, z którymi zostaną przeprowadzone rozmowy kwalifikacyjne.  

Bank zastrzega sobie prawo do ograniczenia liczby kandydatów biorących udział w dalszych etapach konkursu, w tym w rozmowach kwalifikacyjnych, do kandydatów w najwyższym stopniu odpowiadających profilowi wymagań Banku na stanowisko Wiceprezesa Zarządu ds. handlowych.

III etap będzie trwał do 14 lutego 2025 r. i będzie obejmował rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami zakwalifikowanymi do tego etapu.

  1. Rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami zostaną przeprowadzone przez Komisję konkursową powołaną przez Radę Nadzorczą Banku Spółdzielczego w Rutce-Tartak przy udziale Prezesa Zarządu Banku w roli doradczej. O terminie rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci zostaną poinformowani indywidualnie na adres e-mail oraz nr telefonu wskazany w zgłoszeniu, nie później niż 3 dni przed planowaną datą rozmowy kwalifikacyjnej.
  2. Przedmiot rozmowy kwalifikacyjnej obejmować będzie zagadnienia pozwalające ocenić odpowiedniość kandydata na planowane do powierzenia stanowisko Wiceprezesa Zarządu ds. handlowych, m.in.:
    1. wiedzę o sektorze, w którym działa Bank, znajomość prawa bankowego;
    2. znajomość zasad funkcjonowania banków spółdzielczych;
    3. wiedzę o Banku Spółdzielczym w Rutce-Tartak;
    4. wizję działania Pionu handlowego Banku Spółdzielczego w Rutce-Tartak;
    5. zagadnienia związane z wykonywaniem funkcji Wiceprezesa ds. handlowych w Banku Spółdzielczym w Rutce-Tartak;
    6. znajomość zagadnień związanych z zarządzaniem i kierowaniem zespołami pracowników;
    7. inne aspekty niezbędne do potwierdzenia odpowiedniości kandydata do powierzenia funkcji Wiceprezesa Zarządu ds. handlowych.
  3. Niezgłoszenie się na rozmowę kwalifikacyjną w ustalonym terminie uznane będzie za rezygnację kandydata z udziału w konkursie. W uzasadnionych przypadkach, na wniosek kandydata, Komisja konkursowa może wyznaczyć dodatkowy termin rozmowy kwalifikacyjnej.
  4. Wiedzę o Banku kandydaci mogą uzyskać w szczególności na stronie internetowej https://bank.suwalki.pl.
  5. O wynikach zakończonego konkursu kandydaci zostaną poinformowani za pośrednictwem adresu e-mail i nr telefonu wskazanych w zgłoszeniu.
  6. Po przeprowadzeniu rozmów kwalifikacyjnych na podstawie zgromadzonych informacji i dokumentów wyłoniony zostanie najlepszy kandydat na stanowisko Wiceprezesa Zarządu ds. handlowych Banku Spółdzielczego w Rutce-Tartak.
  7. Wyłoniony kandydat może być zapraszany na dodatkowe spotkania z Radą Nadzorczą przed jego powołaniem na stanowisko.
  8. Ostateczna decyzja o powołaniu Wiceprezesa Zarządu ds. handlowych zostanie podjęta przez Radę Nadzorczą. Oceniając Kandydata, Rada Nadzorcza uwzględnia oprócz jego indywidualnych kwalifikacji, także wymóg zapewnienia odpowiedniości Zarządu jako organu kolegialnego.
  9. Wybrany kandydat powinien pozostać w gotowości do powołania do składu Zarządu w terminie wskazanym przez Radę Nadzorczą. Brak gotowości do objęcia stanowiska w Zarządzie w terminie wskazanym przez Radę Nadzorczą oznacza rezygnację z ubiegania się o stanowisko objęte konkursem i umożliwia Radzie Nadzorczej powołanie kolejnego kandydata, najwyżej ocenianego.
  10. Przewiduje się termin zakończenia konkursu do dnia 31.03.2025r.
  11. Powołanie na funkcję Wiceprezesa Zarządu ds. Handlowych nastąpi w formie Uchwały Rady Nadzorczej Banku Spółdzielczego w Rutce-Tartak.
  12. Kandydatom nie przysługuje odwołanie od rekomendacji Komisji konkursowej oraz od decyzji Rady Nadzorczej podjętych w trakcie konkursu.
  13. Kandydat ponosi wszelkie koszty związane ze Zgłoszeniem i swoim uczestnictwem w konkursie. Bank nie zwraca kandydatom żadnych kosztów związanych z udziałem w przedmiotowym konkursie.
  14. Dokumenty, złożone przez osoby ubiegające się o stanowisko objęte ogłoszeniem, a nie wybrane, będzie można odebrać osobiście w siedzibie Centrali Banku, nie później niż 7 dni, licząc od dnia zakończenia konkursu. W razie nie odebrania dokumentów w tym terminie, zostaną one komisyjnie zniszczone.

Osoba do kontaktu: Klaudia Donner

Bank Spółdzielczy w Rutce-Tartak,  Sejneńska 2, 16-400 Suwałki

Tel.: (87) 565-04-45,

E-mail: centrala@bank.suwalki.pl

Pliki do pobrania:

Polityka oceny odpowiedniości Członków Zarządu oraz osób pełniących kluczowe funkcje w Banku Spółdzielczym w Rutce-Tartak

Formularz oceny odpowiedniości

Strategia zarządzania Bankiem Spółdzielczym w Rutce-Tartak na lata 2024-2028

Zasady przetwarzania danych osobowych w procesie rekrutacyjnym

Kredyt na zakup pojazdów

Segment docelowy
Osoby fizyczne posiadające stałe źródło dochodu.

Przeznaczenie produktu
Zakup nowych i używanych:

  • pojazdów samochodowych, motorowerów, motocykli, skuterów, przyczep kempingowych, bagażowych, itp.,
  • sprzętu technicznego pływającego oraz lotniczego, np. jachtów, łodzi żaglowych i motorowych, motolotni, itp.,

Dopuszcza się refinansowanie zakupu pojazdu dokonanego przed upływem 30 dni od daty jego zakupu.

Maksymalna kwota kredytu
Do 255 500,00 zł

Minimalna kwota kredytu
2 000,00 zł

Okres kredytowania

  • W przypadku kredytów na zakup pojazdów fabrycznie nowych – do 120 miesięcy,
  • W przypadku kredytów na zakup pojazdów używanych – suma okresu kredytowania i wieku pojazdu nie może przekroczyć 120 miesięcy.

Przedterminowa spłata
Dopuszcza się możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych opłat.

Przyznanie kredytu uzależnione jest od indywidualnej oceny Klienta, w tym:
posiadanej zdolności i wiarygodności kredytowej oraz ustanowienia akceptowalnego przez Bank zabezpieczenia.

Kredyt inwestycyjny

Finansowanie bieżących potrzeb konsumpcyjnych Klienta

Minimalna kwota kredytu 1000 PLN

Maksymalna wysokość kredytu odnawialnego uzależniona jest od średnich miesięcznych wpływów z tytułu osiąganych dochodów na rachunek z ostatnich 3 miesięcy

Okres kredytowania do 24 miesięcy

Kredyt w rachunku bieżącym

Finansowanie bieżących potrzeb konsumpcyjnych Klienta

Minimalna kwota kredytu 1000 PLN

Maksymalna wysokość kredytu odnawialnego uzależniona jest od średnich miesięcznych wpływów z tytułu osiąganych dochodów na rachunek z ostatnich 3 miesięcy

Okres kredytowania do 24 miesięcy

GRATULACJE!

Twój wniosek został pomyślnie wysłany,
oczekuj na kontakt z naszej strony.

DZIĘKUJEMY!