Bank Spółdzielczy w Rutce – Tartak z siedzibą w Suwałkach, jest uniwersalnym bankiem, wyłącznie z polskim kapitałem, o cechach lokalnego banku, działającym jako spółdzielnia zrzeszająca około 1200 członków. Licencję na samodzielną działalność Bank otrzymał w 1990 roku, jednakże jego historia sięga lat 20 XX wieku, a został stworzony po to, by służyć lokalnej społeczności. Bank specjalizuje się w obsłudze klientów indywidualnych, firm, instytucji, rolników, samorządów, a także organizacji pozarządowych – stawiając na profesjonalizm i wysoką jakość działania. Bank Spółdzielczy w Rutce-Tartak to nie tylko instytucja oferująca standardowe usługi bankowe, ale jest to bank działający blisko klientów, który jest jednocześnie partnerem i doradcą biznesowym. Jako aktywny uczestnik życia lokalnego wspiera przedsięwzięcia o charakterze oświatowym, kulturalnym i społeczno-gospodarczym.
Statutowy obszar działania Banku obejmuje teren całego kraju. Podstawowa działalność prowadzona jest na terenie gmin, w których ulokowane są placówki Banku (Centrala w Suwałkach, Oddziały: w Rutce-Tartak, Filipowie, Raczkach i Przerośli oraz Punkt Kasowy w Sejnach).
W swej działalności Bank kieruje się takimi wartościami jak: uczciwość, zadowolenie Klientów, dbałość o najlepsze relacje z Klientami, profesjonalizm, wysoka kultura osobista i przyjazność. Bank aspiruje do miana lidera usług finansowych na rynku lokalnym, zachowując przy tym wartości godne przyjaznej instytucji finansowej.
Bank Spółdzielczy w Rutce-Tartak prowadzi działalność zgodnie z możliwościami wewnętrznymi i wymogami rynku w zakresie oferowania produktów bankowych, które może świadczyć samodzielnie, a także w ramach współpracy z Bankiem Polskiej Spółdzielczości SA oraz innymi bankami spółdzielczymi.
CO NAS WYRÓŻNIA:
OŚWIADCZENIE O STOSOWANIU ZASAD ŁADU KORPORACYJNEGO DLA INSTYTUCJI NADZOROWANYCH
Zarząd Banku Spółdzielczego w Rutce-Tartak oświadcza, że Bank Spółdzielczy w Rutce-Tartak i jego organy w zakresie swoich kompetencji będą stosować Zasady Ładu Korporacyjnego dla instytucji nadzorowanych. Uchwałą Rady Nadzorczej nr 43/2024 z dnia 09 maja 2024 r. została przyjęta POLITYKA W ZAKRESIE STOSOWANIA ZASAD ŁADU KORPORACYJNEGO W BANKU SPÓŁDZIELCZYM W RUTCE-TARTAK. Jednocześnie Zarząd Banku Spółdzielczego w Rutce-Tartak informuje o odstąpieniu od stosowania częściowo Zasad Ładu Korporacyjnego dla instytucji nadzorowanych, przyjętych uchwałą Komisji Nadzoru Finansowego Nr 218/2014 z dnia 22 lipca 2014 roku (Dz. Urz. KNF poz. 17) a mianowicie:
1) § 11 dotyczącego:
„Przeprowadzania transakcji z podmiotem powiązanym powinno być uzasadnione interesem instytucji nadzorowanej i powinno być dokonane w sposób transparentny (…)”
Uzasadnienie: Bank jest podmiotem, który nie posiada podmiotów z nim powiązanych rozumianych jako podmioty, z których jeden wywiera znaczący wpływ na co najmniej jeden inny podmiot albo podmioty, na które wywiera znaczący wpływ ten sam inny podmiot lub małżonek, krewny lub powinowaty do drugiego stopnia osoby fizycznej. W związku z tym omawiana zasada w przypadku Banku Spółdzielczego w Rutce-Tartak nie ma zastosowania i nie dotyczy Banku.
2) § 53, § 54, § 55, § 56, § 57 dotyczących:
„Wykonywania uprawnień z aktywów nabytych na ryzyko klienta”
Bank Spółdzielczy w Rutce-Tartak nie wykonuje uprawnień z aktywów nabytych na ryzyko klienta, toteż zasady te nie mają zastosowania i nie dotyczą Banku.
Zorganizowanymi częściami składowymi Banku jako organizacji są jednostki i komórki organizacyjne. Jednostkami organizacyjnymi Banku są Centrala w Suwałkach oraz cztery Oddziały (Rutka-Tartak, Raczki, Filipów oraz Przerośl), komórkami organizacyjnymi zaś zespoły, stanowiska pracy oraz Punkt Kasowy w Sejnach. Centrala realizuje kluczowe dla całości Banku zadania merytoryczne i organizacyjne oraz nadzoruje ich wykonanie w stosunku do pozostałych jednostek organizacyjnych Banku. Komórkami za to odpowiedzialnymi są Zespoły: bezpieczeństwa i sprawozdawczości, finansów i wsparcia, rozliczeń, obsługi informatycznej, analiz kredytowych, zarządzania ryzykami i analiz. Centrala prowadzi również działalność handlową, tak jak pozostałe jednostki organizacyjne. W centrali za tą działalność odpowiadają: Zespół obsługi klienta oraz Zespół kredytów. Poszczególnymi Oddziałami, Zespołami oraz Punktem Kasowym, kierują wyznaczeni Kierownicy. W Banku jako organ opiniodawczo – doradczy działa Komitet Kredytowy.
Bank dokłada starań, aby prowadzona działalność była realizowana rzetelnie, z poszanowaniem przepisów prawa, regulacji wewnętrznych oraz najwyższych standardów etycznych. Jednym z działań przyczyniających się realizacji powyższych celów jest wdrożenie, zatwierdzanej przez Radę Nadzorczą, procedury zarządzania konfliktami interesów.
Konflikt interesów to zbiór okoliczności prawnych lub faktycznych znanych w Banku, które mogą doprowadzić do powstania sprzeczności między interesem Banku a interesem członka organu Banku lub pracownika, jak również występowanie postaw lub zachowań członków organu Banku i pracowników, dla których intencją jest realizacja ich prywatnych celów majątkowych lub celów osób trzecich, pozostających w sprzeczności z interesem Banku.
W celu ochrony interesów Klientów Bank stosuje szereg działań służących przeciwdziałaniu konfliktom interesów, w szczególności:
Dla potrzeb identyfikacji i ustalania konfliktów interesów Bank bierze pod uwagę w szczególności następujące okoliczności:
W zakresie rozwiązań organizacyjnych w Banku stosuje się m.in.:
Bank dokonuje okresowych przeglądów przesłanek potencjalnych konfliktów i w razie potrzeby wprowadza w tym zakresie niezbędne aktualizacje.
Segment docelowy
Osoby fizyczne posiadające stałe źródło dochodu.
Przeznaczenie produktu
Kredyt może być przeznaczony na dowolny cel.
Maksymalna kwota kredytu
Do 75% wartości nieruchomości stanowiącej zabezpieczenie.
Minimalna kwota kredytu
20 000,00 zł
Okres kredytowania
Do 180 miesięcy
Karencja
Do 6 miesięcy
Przedterminowa spłata
Dopuszcza się możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych opłat.
Przyznanie kredytu uzależnione jest od indywidualnej oceny Klienta, w tym:
posiadanej zdolności i wiarygodności kredytowej oraz ustanowienia akceptowalnego przez Bank zabezpieczenia.
Segment docelowy
Osoby fizyczne posiadające stałe źródło dochodu.
Przeznaczenie produktu
Zakup nowych i używanych:
Dopuszcza się refinansowanie zakupu pojazdu dokonanego przed upływem 30 dni od daty jego zakupu.
Maksymalna kwota kredytu
Do 255 500,00 zł
Minimalna kwota kredytu
2 000,00 zł
Okres kredytowania
Przedterminowa spłata
Dopuszcza się możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych opłat.
Przyznanie kredytu uzależnione jest od indywidualnej oceny Klienta, w tym:
posiadanej zdolności i wiarygodności kredytowej oraz ustanowienia akceptowalnego przez Bank zabezpieczenia.
Finansowanie bieżących potrzeb konsumpcyjnych Klienta
Minimalna kwota kredytu 1000 PLN
Maksymalna wysokość kredytu odnawialnego uzależniona jest od średnich miesięcznych wpływów z tytułu osiąganych dochodów na rachunek z ostatnich 3 miesięcy
Okres kredytowania do 24 miesięcy
Finansowanie bieżących potrzeb konsumpcyjnych Klienta
Minimalna kwota kredytu 1000 PLN
Maksymalna wysokość kredytu odnawialnego uzależniona jest od średnich miesięcznych wpływów z tytułu osiąganych dochodów na rachunek z ostatnich 3 miesięcy
Okres kredytowania do 24 miesięcy
Twój wniosek został pomyślnie wysłany,
oczekuj na kontakt z naszej strony.
DZIĘKUJEMY!