BLIK to popularny system płatności mobilnych w Polsce dostępny również w aplikacji mobilnej BS Rutka-Tartak MobileNet.
Dzięki niemu wygodnie i bezpiecznie zapłacisz za zakupy w internecie i sklepach stacjonarnych oraz wypłacisz pieniądze z bankomatu bez konieczności podawania jakichkolwiek danych.
Dzięki usłudze BLIK zyskujesz:
Kto może korzystać z BLIKA ?
Z usługi BLIK mogą korzystać Klienci powyżej 13 roku życia, którzy:
- są posiadaczami lub współposiadaczami konta osobistego w Banku Spółdzielczym w Rutce - Tartak lub pełnomocnikami ogólnymi do tego rachunku,
- posiadają własny dostęp do bankowości elektronicznej,
- posiadają urządzenie z zainstalowaną aplikacją mobilną BS Rutka-Tartak MobileNet.
Aktualnie dostępne funkcje
Wypłata z bankomatu
Wypłata z bakomatu
Przelew na telefon
Przelew na telefon
Płatność w internecie
Płatność w internecie
"płatność BLIK" i wpisać kod.
Nie potrzebujesz przepisywać haseł SMS lub podawać danych karty płatniczej.
Płatność w sklepie
Płatność w sklepie
Jak aktywować BLIKA ?
- Na samym początku musimy posiadać dostęp do bankowości elektronicznej.
- Potrzebujemy sparowanej aplikacji mobilnej BS Rutka-Tartak MobileNet.
- Klikamy ikonkę BLIK w naszej aplikacji.
- Wybieramy rachunek, który chcemy, żeby był powiązany z usługą BLIK.
- Zaznaczamy opcję "Odbieraj przelewy na telefon" (jeśli chcemy wykonywać i odbierać przelewy na numer telefonu).
- Akceptujemy regulamin.
- Klikamy "Dalej".
- Sprawdzamy czy dane są poprawne.
- Klikamy "Dalej".
- Wpisujemy kod PIN do aplikacji mobilnej.
- Gotowe. Można wygodnie skorzystać z BLIKA.
Jeśli chcemy wykonywać i dostawać przelewy na telefon, to musi zostać zaznaczona opcja „Odbieraj przelewy na telefon”, podczas aktywowania BLIKA. Gdy tego nie zaznaczyliśmy, a chcemy skorzystać z tej usługi, to w naszej aplikacji mobilnej wchodzimy w Więcej->Ustawienia->BLIK->Przelewy na telefon BLIK->Akceptacja regulaminu->Dalej->Dalej->Kod PIN-> Gotowe. Możemy dostawać i wysyłać przelewy na telefon.
- Na stronie sklepu internetowego wybierz płatność BLIK.
- Następnie wyświetl kod BLIK w aplikacji BS Rutka-Tartak MobileNet.
- Wpisz kod na stronie płatności w sklepie internetowym
- Potwierdź transakcję PINem w aplikacji BS Rutka-Tartak MobileNet.
- Gotowe
Sklepy, które przyjmują płatności kodem BLIK są oznaczone logiem BLIK. W przypadku, gdy owego loga nie widać, zawsze można spytać się sprzedawcy.
- Poinformuj sprzedawcę, że chcesz zapłacić BLIKIEM.
- Uruchom aplikację BS Rutka-Tartak MobileNet i wyświetl kod BLIK.
- Przepisz kod BLIK na terminal i potwierdź zielonym przyciskiem.
- Zatwierdź operację w aplikacji poprzez wprowadzenie kodu PIN do aplikacji, jeżeli kwota transakcji tego wymaga.
- Gotowe.
- Uruchom aplikację mobilną.
- Przejdź do zakładki Przelewy.
- Wybierz opcję przelew na telefon.
- Wpisz numer telefonu odbiorcy przelewu.
- Wpisz kwotę przelewu i kliknij Wyślij.
- Potwierdź transakcję kodem PIN.
Zarządzanie limitami BLIK
Rodzaj transakcji | Limit domyślny | Limit maksymalny |
Wypłata gotówki | 500 zł | 5000 zł |
Płatności w sklepach | 500 zł | 5000 zł |
Zakupy online | 500 zł | 5000 zł |
Przelew na telefon | 500 zł | 500 zł |
Aktualne limity można podejrzeć w aplikacji mobilnej BS Rutka-Tartak MobileNet. Ustawienia->BLIK->Limity BLIK.
Dodatkowo klienci w bankowości elektronicznej w zakładce Mój profil -> Zarządzanie limitami -> Limity BLIK mogą zarządzać swoimi limitami.
Zasady bezpieczeństwa korzystania z BLIKA:
- Prawdziwy pracownik banku NIGDY nie poprosi Cię o Twoje dane do logowania do bankowości internetowej ani o podanie kodu BLIK w celu weryfikacji transakcji.
- Bank NIGDY nie wysyła maili bądź SMS-ów z prośbą o kliknięcie w podany link do bankowości internetowej czy systemu płatności. Nie prosi o podawanie kodów BLIK. Nie otwieraj przesłanego w ten sposób linka.
- Nie ma czegoś takiego jak aplikacja BLIK, którą można zainstalować w telefonie – kody BLIK generuje się z poziomu aplikacji swojego banku.
- Jeśli znajomy znienacka prosi Cię o przelew BLIK w rozmowie na komunikatorze, zadzwoń do niego i upewnij się, że to z nim rozmawiasz.
- Nie udostępniaj osobom nieuprawnionym Urządzenia mobilnego, na którym znajduje się Aplikacja Mobilna z Usługą BLIK, Kodu BLIK oraz kodu PIN do Aplikacji Mobilnej.
- Przed potwierdzeniem transakcji BLIK sprawdź dwa razy, ile wynosi kwota i do kogo ona trafi.
- Nie klikaj w linki otrzymywane od nieznanych numerów.
- Przed zalogowaniem się na konto w banku, dwa razy upewnij się, że adres strony jest właściwy.
- Nie loguj się wrażliwymi danymi w otwartych sieciach Wi-Fi, m.in. w kawiarniach, restauracjach.
- Zawsze używaj aktualnej wersji systemu operacyjnego oraz aplikacji mobilnej.
- Używaj oprogramowania antywirusowego i, jeżeli to możliwe zapór bezpieczeństwa.
- W przypadku zgubienia, kradzieży telefonu albo podejrzenia o oszustwie niezwłocznie skontaktuj się z bankiem.